![]() ![]() |
| amira |
Feb 22 2010, 07:25 AM
|
|
Lid ![]() ![]() Group: Leden Posts: 25 Joined: 18-February 10 From: Meise - Brussels - België Member No.: 11.540 Gender: Zuster Madhhab: Hanafi |
Nou de term soefisme heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Ik had het erover dat ik info aan het zoeken was over tasawuf en tahriqah en gelijk werd me verweten dat ik afgedwaald was en bij de vervloekte sektes terecht ging komen of zoiets. Er werd me zelfs aangeraden van mijn man te scheiden omdat hij geen soenniet is. Volgens mij klopt dit trouwens niet want mijn man mash'allah alhamdulillah hij volgt wel koran en soennah alleen doet hij ook aan tasawuf enz. Eigenlijk jammer dat er zoveel onwetendheid is. Het feit alleen al dat ik met een Turk ging trouwen gaf al als reactie dat kan geen goeie moslim zijn. Erg jammer maar mss toch ook wel goed at ik deze reacties krijg zo blijf ik makkelijker weg van hun.
|
| melika |
Feb 23 2010, 01:34 PM
|
![]() Gevorderd ![]() ![]() ![]() Group: Leden Posts: 101 Joined: 18-May 09 Member No.: 11.487 Gender: Zuster Madhhab: Hanafi |
Ik begrijp wat je bedoelt, het is jammer dat sommige mensen hoogmoedig overkomen door een bepaald volk meteen in de grond te boren (wat vaak gebeurt naar turken toe). Het is opzich logisch dat ze dat doen, ze vinden tasawwuf niet tot de islam behoren en het gehele turkse volk op enkele na vinden tasawwuf een logisch onderdeel van de islam., Dus vandaar dat ze alle turken meteen bestempelen als niet goede moslims of zelfs dwalende.
De meeste turken zullen je raar aankijken als je zou beweren dat tasawwuf niet tot de islam behoort, net als het volgen van 1 madhab logisch is voor hun . Dat wordt ze van kleins af aan aangeleerd. -------------------- Ik heb in mijn leven meer geleerd door te luisteren dan door te spreken
Wie de wijsheid zoekt is wijs,wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas Een debat is meestal een verhit gesprek, waarbij twee mensen tegen elkaar praten en naar zichzelf luisteren |
| Abdullah Ibn Adam |
Feb 24 2010, 02:15 PM
|
![]() Gevorderd ![]() ![]() ![]() Group: Sunni.nl Posts: 690 Joined: 4-May 06 From: Nederland Member No.: 10 Gender: Broeder Madhhab: Hanafi |
Wel moet ik vertellen dat er binnen de Soennitische kringen een soort van wantrouwigheid is tegenover onze Marokkaanse broeders en zusters. In mijn eigen omgeving merk ik dat er snel wordt gedacht dat de gemiddelde Marokkaanse moslim een Wahhabi of Salafi is. Wel triest eigenlijk. Zuster, wat er ook gebeurt, wij steunen u. Wij hopen u Insha'Allah te helpen met het vergaren van de juiste informatie. -------------------- Mocht u profiteren van mijn posts, vraag dan vergiffenis aan Allah ta'aala voor me en toetreding tot Jannatul Firdaus.
Mocht u iets slechts zien in mijn posts, vraag dan vergiffenis aan Allah Ta'aala voor me. En pas dit toe op elke Moslim die u iets goeds of slechts ziet doen. |
| amira |
Feb 24 2010, 03:10 PM
|
|
Lid ![]() ![]() Group: Leden Posts: 25 Joined: 18-February 10 From: Meise - Brussels - België Member No.: 11.540 Gender: Zuster Madhhab: Hanafi |
ik ben in ieder geval blij moslims gevonden te hebben die niet denken dat ik gek ben. Ik heb in ieder geval al veel bijgeleerd oa uit mijn salafistische denkbeeld te breken.
|
| Abd ul-Mudjib |
Mar 7 2010, 04:44 PM
|
|
Gevorderd ![]() ![]() ![]() Group: Sunni.nl Posts: 61 Joined: 4-May 06 Member No.: 4 Gender: Broeder Madhhab: Shafi`i |
Salam,
Hoe kunnen we shaykh Soelayman bereiken? Ik zou hem graag willen uitnodigen voor een lezing of meer. Iemand zijn e-mail adres of contactgegevens? Groet, H. |
| Abdullah Ibn Adam |
Mar 9 2010, 10:51 AM
|
![]() Gevorderd ![]() ![]() ![]() Group: Sunni.nl Posts: 690 Joined: 4-May 06 From: Nederland Member No.: 10 Gender: Broeder Madhhab: Hanafi |
Salam 'Alaykum Abdul Mujib,
Ik probeer eigenlijk ook met Shaykh Soelayman in contact te komen. Ik denk dat het het beste is om via De Koepel met hem proberen in contact te komen. Laat het me a.u.b. weten als het je is gelukt. Overigens zou je (eigenlijk via een omweg) via Sunnipath Shaykh kunnen bereiken. -------------------- Mocht u profiteren van mijn posts, vraag dan vergiffenis aan Allah ta'aala voor me en toetreding tot Jannatul Firdaus.
Mocht u iets slechts zien in mijn posts, vraag dan vergiffenis aan Allah Ta'aala voor me. En pas dit toe op elke Moslim die u iets goeds of slechts ziet doen. |
| Al-Ansari |
Mar 10 2010, 11:46 AM
|
|
Gevorderd ![]() ![]() ![]() Group: Beheer Posts: 418 Joined: 4-May 06 Member No.: 7 Gender: Broeder Madhhab: Hanafi |
Salam, Hoe kunnen we shaykh Soelayman bereiken? Ik zou hem graag willen uitnodigen voor een lezing of meer. Iemand zijn e-mail adres of contactgegevens? Groet, H. Dat zou echt een primeur zijn. Wij horen het initiatief te nemen om soennitische masha'ikh uit te nodigen voor een leerzame lezing. Er is een sterke behoefte voor lezingen in het Nederlands gegeven door bekwame mensen. -------------------- En Hij is Degene Die mij voedt en Die mij te drinken geeft. En wanneer ik ziek ben, is Hij het Die mij geneest. Degene Die mij doet sterven en mij vervolgens doet leven. En degene van Wie ik hevig verlang dat Hij mijn zonden zal vergeven op de Dag des Oordeels. [Koran 26:79-82]
|
| Abd ul-Mudjib |
Mar 17 2010, 09:41 AM
|
|
Gevorderd ![]() ![]() ![]() Group: Sunni.nl Posts: 61 Joined: 4-May 06 Member No.: 4 Gender: Broeder Madhhab: Shafi`i |
Salam,
Ik heb contact opgenomen d.m.v. e-mail met de De Koepel in Antwerpen een aantal dagen geleden maar nog geen antwoord ontvangen. Afgelopen weekend heb ik een paar Belgische broeders leren kennen die Soelayman kennen, wellicht krijgen we hem via die contacten naar Nederland insha'Allah. Ze vertelden me dat hij echter enorm druk is. Insha'Allah krijgen we hem een keer zover. Groet, H. |
| Abdullah Ibn Adam |
Mar 17 2010, 01:37 PM
|
Salam 'Alaykum,
Ik probeer nu ook Shaykh Soelayman via De Koepel te bereiken. Mij werd verteld dat via de voorzitter, die je kan bereiken via de e-mail dekoepel@gmail.com, kan. En dat de Shaykh het druk heeft, klinkt alleen maar goed. Hopelijk zal de situatie in België daar veranderen en ook hier. -------------------- Mocht u profiteren van mijn posts, vraag dan vergiffenis aan Allah ta'aala voor me en toetreding tot Jannatul Firdaus.
![]() ![]() |
| Lo-Fi Version | Time is now: 10th September 2010 - 05:22 AM |